^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

16 January 2013

Home » , , , » *cerita malam tadi*

*cerita malam tadi*


as salam, 

ohoh, mintak maaf sesangat pada kengkawan yang menjenguk sini, tapi tiada kunjungan balas dari aku 2 3 hari ni..... terlalu sibuk, nak key-in report tahun lepas punya projek, sume nak cepat, tapi x mor mintak awal2..... iskisk loteh mokcik gini..... sambil2 tu nak masukkan data baru tahun ni pulak, buat pon kena tunggu maklumat dari cawangan pulak, dah berpinau2 dah mata ni dok asik tengok MSexcel kat pc..... ni pon ambik masa rehat sikit nak coret2 kat sini..... entry sebelum2 ni sume tu auto..... tu yang boleh publish tu..... uhu.....

erm, ni fresh punya cerita ni..... hehe, cerita malam tadi..... jom layan.....

situasi 1 : ketika makan malam sambil tengok tv
Aisha : Mama, nak buat aeroplane (sambil bagi kertas tisu kat aku)
Aku : nak buat areoplane? Aisha buat lah.....
Aisha : Aisha x tau. Mama lah buat.....
Aku : (ambil kertas tisu yang dihulur n mula melipat)
Aisha : ha, Mama buat macam ni, lepas tu macam ni, lepas tu macam ni..... (sambil jari digerak2 kan macam sedang melipat kertas)
Aku : nah, Aisha buatlah, Aisha dah pandai tu.....
Aisha : mane ade, Mama lah buat, Aisha x tau.....
Aku : (aku sambung balik lipat2 tisu untuk dijadikan kapal terbang, masa ni Aisha diam n tengok jer aku lipat, takut aku suruh dia buat sendiri..... hehe) nah, dah siap.....
Aisha : yea!!!!! dah siap aeroplane..... Papa buat elephant pulak.....
Hubby : (gulp!!!) mana Papa tau buat elephant.....


situasi 2 : dalam bilik sebelum masuk tidur
Aku : Aisha..... dah jom tidur, esok nak school.....
Aisha : esok nak school!? yea!!!!! baik Mama.....
Aku : Alhamdulillah, Aisha seronok pegi school (dalam hati)


anak mama dah besar, macam2 pe'el yang  di buat n kekadang x terduga oleh Mama n Papa..... 
be a good girl ye.....


k, sekian

3 comments

January 16, 2013 at 2:14 PM

hehehe... cam ner nak buat elephant?? tak pernah tengok pon~ comel jer~

rajin nak gi sekolah.. pandai dia~

Anonymous
January 16, 2013 at 3:55 PM

ok faham sagt!

January 21, 2013 at 4:10 PM

akak dialog first tu sama lebey kurang cam dialog danish..kalo danish mama buat lar mama pandai..ehh danish pun pandai gaks..danish tak tau danish kecik lagi..haha..sbo je ler..

Post a Comment