^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

16 August 2010

Home » » *Jom kita jamu mata pepagi nie...*

*Jom kita jamu mata pepagi nie...*

hai hai hai.....

chit macam pengacara tiwi la pulak pepagi nie... hm, ape khabar korang semua ari nie..... ari ni 6 ramadhan 1431h = 16 ogos 2010m..... ape ada pada taring nie erk?..... x der pape, aku masih keje seperti biasa..... alhamdulillah, masih diperkenankan Allah untuk berpuasa ari nie..... harap2 puasa aku diterima oleh-Nya hari sebelum, hari ini dan hari mendatang..... ok, cukup mukadimah untuk pagi nie..... jom kita mula tajuk ape nak crite.....

aku nak crita..... 2 ari aku dok umah cuti..... aku telah berjaya untuk masak di bulan ramadhan..... harharhar, betapa gumbiranya aku macam dapat award anugerah bintang popular da..... sebenonye setakat bulan pose 1st week, aku mmg x penah masak lagi kecuali masak nasi semata2..... hikhikhik, ok gak la kan, daripada x masak langsung..... tapi nak masak sendiri tu kena banyak sabo n kena tahan godaan, coz aku ni kalu masak musti nak kena rasa2, tkut masakan tu x sedap..... tapi 2 ari cuti aku telah berjaya masak tanpa merasa makanan itu..... n alhamdulillah, bile tanya hubby, "ok x rasa die?", n dia pon menjawab..... "sedap, ok"..... wah!!!!! kembang jugak la aku sekejap..... haha, nak tau ape yang aku masak 2 ari cuti..... jom kita jamu mata pepagi nie.....

menu ari sabtu : [meehon goreng, keropok goreng n sambal kicap]



menu ari ahad : [nasi putih, sup ayam, telur dadar n kuih popia goreng]



ok, cukup refreshment untuk pagi nie..... korang x terliur n x trase nak buke pose kan? kan? kan?..... pagi lagi nie..... n petang ni, kompem beli lauk siap jerk seperti sebelum2 nie, nak masak??? tunggu ujung mggu ni la, insyaallah..... tapi yang penting masak nasi..... hehe
k, sekian


**********all pic credit to google**********


7 comments

August 16, 2010 at 9:02 AM

hahaa...mas baru nk masak snri utk bln pose ni...ok la tu...

mas, fieza ni lain sket kalo bln pose sgt la rajen nk msk...huhuu

August 16, 2010 at 11:05 AM

seb baik la tak de yg fav aku .. klu tak mmg terliur la pagi² dah tgk mknan ..hhah

August 16, 2010 at 11:08 AM

@ fieza79

wah!! bgus nyer, bile la masz nak jadik rajin cam fieza yerk..

August 16, 2010 at 11:08 AM

@ eima

hehe, seb baik kan.....

August 17, 2010 at 12:54 PM

waa..
rindu kat sambal kicap itu...
teringat kenangan bersarapan jemput2 dicicah ngan sambal kicap..
=)

August 17, 2010 at 1:27 PM

semua menu sangat2 menyelerakan! :) bole bagi saya idea gak ni. thanks!

August 19, 2010 at 11:51 AM

aik popia tuu cam kenal jerk..?
akak beli kat opis ker..? sedap gak kan..

uishh..keliur ar tgk masakan akak nie..aduss kecur air liur..

Post a Comment