^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

08 June 2012

Home » , , , , , » *FREE diaper*

*FREE diaper*

salam, 

~ini bukan entry nak bagi diaper free yerk..... hehe~

pada usia 3 tahun 5 bulan, my lil Aisha dah hampir free diaper.... .kalau di siang hari, memang dia dah x pakai langsung, tapi kalau nak tidur, aku akan pakaikan jugak..... nak jalan jauh pon aku pakaikan jugak..... coz style Aisha ni kalau dah nak betul2 buang air, baru dia cakap..... takut karang x sempat nak berenti kat toilet, dah basah suar atau kain dia..... huhu naya 



pic masa kat Awana Genting Highland last visit

mungkin agak lewat kan, kanak2 lain 2 3 tahun dah free..... tapi ini jerk yang mampu aku buat..... biar pelan2 janji akhirnya nanti Aisha akan free terus dari pakai diaper.... bukan nak salahkan sesiapa, aku bekerja, so Aisha aku hantar ke rumah pengasuh sejak dari lepas pantang lagi..... usia aisha masuk 3 tahun aku hantar ke taska lepas pengasuh dia nak balik kampung..... kalau kat rumah pengasuh memang Aisha x didedahkan dengan cara2 nak free diaper ni, malah nak belajar ABC n bercakap pon tunggu hujung minggu atau hari cuti aku yang ajar..... kengkawan opis pon perasan yang sejak Aisha masuk taska taun lepas, baru lah dia becok n berani nak bercakap, kalau x sebelum ni, dia macam takut2 jerknak bercakap n bergaul dengan orang lain..... alhamdulillah, ada perkembangan di situ

bab diaper pulak, kat taska yang Aisha dok sekarang ni memang ada dalam schedule, tapi aku x tahu la diaorang ajar camaner kan..... aku x harap sangat la orang lain yang ajar sungguh2 kat anak sendiri.....

jadi, sejak Aisha usia 2 tahun, aku slow2 ajar Aisha untuk free diaper, bajet nak free masa umur dia 3 tahun..... tapi dah terlajak la pulak sekarang ni kan..... huhu tapi harapkan aku ajar, tunggu hujung minggu je la kan..... sekarang ni apa yang aku buat..... seboleh2nya setiap pagi aku akan kejut Aisha sebelum pi school n mandi..... lepas mandi aku pakaikan baju n suar tanpa diaper n trus antar dia pi school..... tapi aku bekalkan jugak diaper kat dalam beg dia.....

bila balik dari school, cikgu tetap pakaikan diaper kat Aisha lepas mandi..... aku try tanya cikgu dia, "Aisha x pakai diaper..... ok x dia kat sekolah"..... cikgu dia kata Aisha ok jerk..... maka aku pesan kat cikgu tu kalau boleh nak biar jerk Aisha tanpa diaper kan, kecuali waktu tidur..... takut dia x dapat menahan pulak..... hehe

harap2 cepatlah Aisha full free diaper, bajet dalam 1 2 bulan ni dah ok..... ringan sikit beban kami x perlu beli diaper setiap bulan kan..... moga perjalanan kami dipermudahkan..... ameen


k, sekian

p/s : entry ini ditaip adalah untuk rekod aku tentang perkembangan my lil Aisha..... no heart feeling yerk.....
 

19 comments

June 8, 2012 at 8:21 AM

Wahhh jimat ~

June 8, 2012 at 8:41 AM

semoga segalanya dipermudahkan ye. my daughter pun start free diapers mase umo 3 thn. then, 4 thn dh x isap botol. hehehe..itu pun agak liat nak putuskan botol ngan dia..

June 8, 2012 at 9:13 AM

alhamdulillah .. zahrien usia 3 tahun dah free dypers .. ;)

June 8, 2012 at 10:17 AM

x pe sis slow2 train.. nti lama2 dia ok la.. aidil pun 3 thn +++ gak baru free diapers.

June 8, 2012 at 10:17 AM

good job aisha!!! takpe2 lame2 nanti terus free diapers...mule2 tu mmg susah sikit....lieya dulu pun mase mia mija pun almost 3years umur dieorg baru free diapers.....mase mule2 tu mmgpayah sebab asek2 tercecer jek...jenuh ngelap kencing anak heeheheheeeh.....

aisha leh jadik kak long dah tu....hihihihi

Anonymous
June 8, 2012 at 10:39 AM

anak lelaki lebih cpt belajar free diaper berbanding anak pompuan.. ini pengalaman saya lah... slm kenal n dah follow u

June 8, 2012 at 10:53 AM

aisha boleh! insya allah

cayalah aisha... haziq masih pakai diapers lagik.. xpe, pelan2 kayuh.. thn dpn dah nak gi school..

June 8, 2012 at 12:04 PM

baguslah kak ajar aisha x pkai pampers, mudah kt school nnti :)

June 8, 2012 at 1:12 PM

ehh situasi sm macam ank saya la..ank sy pon antaq tadika seawal 3thn, pastuh masa bila ntah dia mmg xpkai pampers dah..untung jugak antaq diorg belajar awai² nihh..hehee jimat bajet..

salam kenal ya :)

June 8, 2012 at 1:27 PM

aerish pn . alhamdulillah tapi mlm2 terkucil jugak. hu3 ;p

June 8, 2012 at 1:39 PM

Bagus2..cam irsyad mujur pengasuhnya sejak umur 2 tahun dh train tak pakai pampers...n Alhamdulillah masa umur dier 2 tahun setengah dh fully free drypers...cuma memng kena sabar skit la bab2 nk mengajar anak free drypers...hehe

June 8, 2012 at 2:07 PM

Insyallah..moga dipermudahkan...
Moga dalam 1 2 bulan ni Aisha dapat full free diaper..^^

June 8, 2012 at 2:31 PM

memang betol2 jimat kalo anak dapat free diaper.. my anis dulu ibu dia yang banyak tolong dalam usaha free diaper dia..:)

June 8, 2012 at 3:17 PM

Jimat..kalau anak dah kurang pakai pampers...

June 8, 2012 at 4:11 PM

sama cam fahim gak ni .. nk berak kencing sgt br ckp ...heeeeee
tak pe slow2 la ... lama2 ok la tu

June 8, 2012 at 4:21 PM

salam kenal.

takpe biar lambat..sbb budak ni kita tak boleh paksa kan..mcm ank sy kalau ikut manja dia tu tak percaya je boleh lepas toilet train sekejapan je :)

June 8, 2012 at 5:02 PM

hmm...berkorban sikit kena basuh cadar n tilam klu Aisha masih tak biasa tak pakai diaper..hehe

June 8, 2012 at 9:51 PM

anak ila yg ppuan cepat free dipers yg lelaki nie lmbt sIkit

Post a Comment