^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^
Showing posts with label hotel raudhah. Show all posts
Showing posts with label hotel raudhah. Show all posts

06 June 2012

*Review KBSB Inn, Kota Bharu Kelantan*

10 8 orang doakan kebahagian kami sekeluarga, amiin
salam, 

cari intro jap nak cerita pasal aktiviti di Kelantan sepanjang Pesta Sukan Kraftangan Kali Ke-18 hujung minggu lepas..... tapi x jumpa2 lah mood nak cerita..... lagipon x tahun nak cerita apa kat sana..... aku sebenonya x berapa gemo nak bercerita alkisah opis kat blog aku ni kan..... maklum lah ini blog untuk family n aktiviti aku di luar waktu pejabat..... kalu nak cerita aktiviti pejabat boleh la pegi kat website opis aku kat SINI atau blog rasmi bahagian aku kat SINI.....
wah, sempat promote..... haha

ok, aku nak share a.k.a review sikit pasal hotel tempat aku stay sepanjang aku berada di sana..... memula orang sana set aku stay kat  Hotel Raudhah..... tapi aku tolak coz aku pernah stay situ n ada review pasal Hotel Raudhah sebelum ni..... FYI kami kena bayar sendiri hotel mana tempat kami tidur, cuma transport jerk yang ditanggung oleh opis.....

so, dah cancel hotel tu, aku mintak pandangan dari pegawai kat opis sana n dia cadangkan beberapa nama hotel untuk kami dok n rate pon lebih murah dari hotel sebelum ni..... aku pon tipon lah satu2 hotel yang disenaraikan..... x der la banyak pon, dalam 2 3 hotel jugak..... n sangkut lah 1 hotel ni yang masih kosong..... trus kompem..... actually hotel ni pon salah sorang usahawan kraf batik kami di negeri Kelantan..... siap dapat diskaun lagik..... aku ambik 1 bilik, n kawan opis aku ambik 1 bilik share ngan pengarah Kompleks Kraf Langkawi..... pengarah bahagian kami pon dok sini tau..... hehe itu cerita lain, x mor ulas bebanyak.....

kat sini aku stay ngan family aku la kan (hubby n Aisha)..... ok, jom tengok hotel tempat kami stay..... n kali ni aku ambik gambo rupa depan hotel ni..... haha

 inilah dia.....
KBSB Inn, Jalan Long Yunus, Kota Bharu Kelantan..... hotel ni kat lot kedai jerk..... tingkat 1 dia letak butik jual baju batik, tingkat 2 n 3 dia buat hotel..... time ni jam 7.00 pagi, tengah tunggu bas ambik kami untuk ke stadium bagi acara sukan..... tu yang kedai batik kat bawah tu x buka lagi..... sambil tunggu bas, sempatlah aku snap2 hotel ni..... hehe


 bukak jerk pintu, ada nampak katil n pintu ke bilik air.....
saiz bilik ni kecik jerk..... boleh muat katil queen siza, almari baju, meja bulat n tv yang digantung di atas..... oh ya, ekon ada tau hotel ni..... sesuai la dengan harga dia yang murah..... harga untuk 1 malam bermula dari RM50.00 (sempena cuti sekolah)..... kalau hari biasa harga dia RM80.00 (bilik standard)..... 
pintu tu adalah pintu bilik air..... cukup untuk letak tandas duduk, sinki comel n air terjun (kata Aisha)..... x la pulak aku ambik gambo dalam bilik air coz time ni Aisha tengah bersenang lenang dalam bilik air tu main air terjun, nanti ada aksi 'mangga' plak dari Aisha..... huhu


 ni gambaran dari pintu bilik air plak.....
sila abaikan barang yang berterabur tu yerk..... hehe so dalam bilik ni ada almari baju, meja bulat siap dengan bunga orkid artificial, tv comel yang kadang2 dia tulis "no signal" n kettle untuk masak air..... eh siap ada lampu tidur seramik tau.....


 lagi pandangan dari pintu bilik air.....
dah kata hotel ni owner dia usahawan kraf, haruslah barang2 dalam bilik pon ada unsur kraf kan..... alas katil dari batik blok termasuk alas meja bulat, lampu tidur seramik, frame gambar dinding batik n suis lampu jugak ada hiasan seramik, tanda arah kiblat ada, tapi sejadah n Al-Quran x der la macam hotel yang aku dok sebelum ni..........

secara overall hotel ni memuaskan aku n family nak tidur waktu malam jerk..... walau kecik tapi kami selesa dok sini..... bersih jerk walau tiada lif nak naik atas..... maklum la, 3 tingkat jerk pon kan..... breakfast pon x der..... n satu lagi, hotel ni x der tingkat kecuali kalau tempahan bilik kita ambik yang superior (kuuut) untuk 3 orang.....


 sesapa nak tempah.....
boleh call yerk, orang yang layan kita on phone atau kat receptionist pon ok jerk..... so aku boleh la recommend pada kengkawan yang nak dok hotel budget macam ni yerk.....


 kalau pada sesiapa yang ada GPS.....
takut sesat, boleh jerk GPS kan hotel ni, tapi bukan atas nama KBSB Inn yerk..... tapi atas nama Moon Kopitiam..... GPS boleh detect kopitiam tu, mana aku tau.... coz hubby bawak dia nyer GPS walau kami naik bas, haha..... boleh lepak situ dari jam 9.00 pg sampai 1.00 pagi soknyer..... hehe sebelah kopitiam tu ada 1 lagi hotel budget, Hotel Suri nama dia..... x tahu la rate berapa kan..... kalau dalam google maps, area depan hotel tu ada Yati Ayam Percik, tapi sepanjang kami kat sana, x nampak la pulak restoran tu..... huhu

n lastly, aku stay hotel ni dah la ada diskaun coz memang time cuti sekolah kan..... siap ada tambahan diskaun coz kami staff dari kraftangan..... kiranya aku nak berterima kasihlah kat Abg Gee (pegawai dari cawangan Kelantan) yang uruskan pernginapan kami kat sini..... kiranya diskaun runtuh lah kami dapat..... Alhamdulillah

k, sekian


22 May 2012

*Review Hotel Raudhah, Kota Bharu Kelantan*

7 8 orang doakan kebahagian kami sekeluarga, amiin

 salam,

 ingat x sebelum ni aku pernah cerita yang aku ada outstation ke Kelantan atas urusan kerja..... selama 2 hari di sana, aku stay kat Hotel Raudhah, Wakaf Che Yeh, Kota Bharu, Kelantan..... ala dekat jerk ngan Hotel Habib yang aku pernah dok sebelum ni kat sana..... rate dia jangan tanya yerk coz aku ditaja oleh opis aku..... muehehe di taja..... kelas ko jah..... hurm tapi kalu x silap aku rate sini lebih kurang RM140 kut + breakfast..... aku pon x berapa ambik tau sangat coz datang sini nak keje kan, so x kisah la dok mana pon janji boleh rehat di malam hari.....

nak tengok rupa depan hotel nieh..... huhu, jangan mengharap yerk coz aku lupa nak snap pintu masuk hotel ni, coz aku dah penat sangat, sampai sana dah malam, then sok pepagi trus pi keluar keje, then sampai hotel malam lagi, sok nyer pepagi keje lagi n malamnya trus balik KL..... haha, gila pack jadual aku kat sana..... memang saja aku buat gitu coz x mor lelama kat sana, windu kat orang KL maaaaahhhhhh..... hehe

tapi gambo area belakang hotel ni aku ada snap....


 ha, ni kawasan belakang hotel raudhah, yang bumbung hijau tu adalah Hotel Habib, owner dia sama ngan Habib Jewel tu.....


 ni dalam bilik hotel.....

not bad la, macam biasa ada 2 katil single, ada tv yang siaran x berapa nak clear tu, ada meja solek, ada cerek air, ada cawan tapi x der tea or nes nak bancuh..... mungkin orang hotel lupa nak top-up kut..... huhu..... ada almari yang dalamnya ada hanger, ada sejadah n Al-Quran..... bawah tv dalam kabinet tu ada peti ais, tapi x berfungsi, dah hidupkan suis pon x sejuk..... aku x tahu ada masalah apa, but aku malas nak mintak pihak hotel betulkan coz aku dok sini sekejap jerk n sorang2..... kalau aku ngan family, harus aku mintak pindah bilik..... oh ya, bilik yang au dok ni ada semut la..... huhu..... gambar kecik tu ada pintu ke balkoni belakang.....


kiri : pintu ke luar balkoni
kanan : bilik air

biasa jerk bilik air dia..... tidak disediakan sabun, shampoo gelas mahupon shower cap..... yang ada cuma sinki biasa, toilet bowl, shower + heater n cermin muka yang tinggi mencanak..... aku kalu tengok cuam nampak rambut jerk..... mungkin digantung tinggi2 coz ada komen dari mat saleh yang terpaksa tunduk bila nak tengok cermin dalam bilik air ni kut..... aku pon x tahu.....

tapi satu aku puji hotel ni, coz dorang menitikberatkan penghuni yang beragama Islam..... macam kat atas aku cerita tadi dia ada sediakan sejadah n Al-Quran kan..... selain tanda kiblat, kat setiap bilik juga ada ditampal doa memacam..... erm, ker setiap hotel kat Kelantan ada mende2 ni semua.....


see, ada doa masuk tandas, doa keluar tandas, doa masuk bilik, doa keluar bilik, doa pakai n buka pakaian pon ada.....

owh, perasan x kat bawah doa masuk n keluar tandas tu ada sign "Hotel Ansar"..... mungkin sebelum ni nama dia adalah Hotel Ansar lepas tu tukar management, so nama dia jadi la Hotel Raudhah..... rasanya zaman dulu (lebih kurang tahun 2008) aku pernah stay hotel ni..... time tu pon hotel ni dah teruk, apatah lagi sekarang..... huhu

siap dapat komen dari tenaga pengajar yang datang sekali ngan aku, dia dapat bantal yang penuh ngan rambut kat bantal tidur dia..... so, biasa orang nak tido akan kira biri2 kan, tapi dia terpaksa kira rambut sebelum tidur..... erm, camaner tu yerk.....

moga hotel ni lebih prihatin dengan kemudahan dan service kat hotel ni yerk.....



owh, ini bukan gambar kat hotel tu ye kengkawan..... ni adalah toilet kat Airport Kota Bharu..... aku suka ngan interior dia..... konon2 verangan la nak buat gini jugak kat umah kan..... tapi xder la letak bebanyak sink n cermin tu kan..... yang penting dah verangan nak letak cermin tinggi (macam gambar sebelah kanan) macam tu.....  hehe..... "boleh kan PAPA"..... ngeeeee

 ha ni keadaan kat airport..... time ni sume orang dah stanby nak masuk kapal..... aku jerk yang duduk lagi..... malas la nak beratur pepanjang..... tunggu orang dah tinggal sikit baru aku bangun dari kerusi..... haha aci tak.....

tapi tetiba flight ter'blackout plak..... so kena tunggu la 15 minit dalam kapal Air Asia  tu tanpa lampu tanpa air-cond sementara dorang betulkan sumber elektrik..... lepas tu, alhamdulillah aku selamat sampat di Airport LCCT 1 jam kemudian.....


k, sekian


erm, selit 1 pic aku n Tim (kawan opis) kat Awana Genting Highland masa 1st day kami sampai hari Khamis lepas..... cerita penuh, sok yerk..... hehe