^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

28 September 2011

Home » , , , » *blog akak ni ada virus la..*

*blog akak ni ada virus la..*

erm..... semalam ada up satu n3 tu..... then ada la satu komen yang tidak disenangi oleh aku..... bukan x senang sebab aku x suka komen tu, tapi x senang coz aku takut jugak dengan perkataan "VIRUS" yang di up kan oleh pelawat aku nie.....

anywhere, thans yerk Anies coz bgtau..... sebelum ni aku bukak blog aku ni ok jerk..... n kengkawan lain xder la pulak yang ngadu masalah itu..... atau malu nak bagitau yerk..... hehe

so, kalau kengkawan dapat komen macam kat bawah nie:-

apa nak buat yerk.....
TOLONGLAH bg advice ape yang perlu aku buat..... coz kengkadang kalu sesuatu blog tu x boleh nak surf, mungkin blog tu berat n ada macam2 gadget dalam tu kan, tapi aku rasa aku dah delete banyak gadget dalam ni biar ringan n senang kengkawan nak bukak blog aku ni kan..... n kalau ada virus dalam blog, biasanya akan ada pop up window yang bermain2 kat dalam blog ni bg warning..... tapi ada ker kengkawan????? huhu

so, kalau betul2 ada VIRUS, camane aku nak tau n APA yang perlu aku buat????? kalau ada kengkawan yang tau espesially Anies yang mungkin tau camana nak buang atau clearkan virus itu.....

k, sekian

p/s: aku ada search internet n ada 1 answer yang bagitau..... "ia disebabkan oleh 'favicon' (ala gambar kecik yang ada kat tab sebelah blogname tu)..... tapi aku bukak blog2 lain yang ada favicon tu xder masalah pulak.. so untuk selamat, aku buanglah yerk..... huhu


6 comments

September 28, 2011 at 8:06 AM

lya pon x reti pasal serangan virus ni..sbb bukan org it.. cuma tahu kalo ada virus..biasanya ada amaran..tp stakat ni ok lg ni..blh buka..

September 28, 2011 at 8:18 AM

ish lieya pun same...lagi le tak reti...mau mati kutu kalo kene camtu....dulu mase rajin set up blog ni rajin le godek2 kod html...skrang dah malas dah....terus lupe dah camne nak godek2 huhuhuhu

September 28, 2011 at 8:26 AM

ko buang dulu bloglist ko yg detected malware tu ... pastu bubuh balik bebila blog tu dah ok nanti...

try ko sign out pastu bukak blog sendrik tgk ..kuar tak malware tu

September 28, 2011 at 9:16 AM

aahhh lah masz...kak as pun bila bukak blog masz..kuar mender alah malware tur siap ada tulis blog mamasuraya tur. Tapi bila proceed anyway boleh bukak. Tak tau lak risikonya apa nanti..huhuhu...

September 28, 2011 at 10:53 AM

kfieza pun tktau psl virus ni..mcmmna nk detect ada virus ke tak...hrp ada yg tahu leh arr mas share dgn bloggers lain...

September 28, 2011 at 12:42 PM

thanx eima coz bg advice.. actually aku x tau blog sape but.....

thanx kak as coz bgtau blog mane yang perlu masz ambil tindakan, k

thanx jugak kpd kengkawan lain yg sudi komen kat sini... (hehe, lama tol aku x komen kat blog sendiri..kan)

Post a Comment