^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

21 April 2011

Home » , » *Blog Statistic - 1st Time View*

*Blog Statistic - 1st Time View*

~n3 jakun sekejap~

'

aduh, penat rasanya meng'copy' semua add blog2 kengkawan yang aku dah follow dari blog dengan akaun @yahoo.com..... lepas ni nak kena follow semula blog kengkawan dengan akaun @gmail pula..... takut kang kalau dah sampai 25 jun tetiba jerk blog kengkawan hilang..... huh!! sayangnye.... x mor x!!! mor!!!

'

then dah siap copy, login pula dengan akaun gmail, kuar jerk dashboard, tetiba jerk gatal pula tangan aku ni nak click page 'stats' (statistic) kat dashboard tu kan..... selama aku berblogging, x penah mimpi pon aku nak buka bende alah tu kan.....

'

'

bila buka, mula mula keluarlah page ni..... Overview, yang inform kat kita berapa banyak n tajuk apa yang kerap di view oleh pelawat di blog kita.....

'
2nd page..... Post, yang menampakkan posting n entry yang hangat di view oleh pengunjung blog kita.....

'
page 3..... Traffic Sources, ini pula untuk tunjukkan blog yang dijadikan referal untuk ke blog kita..... thanx you all.....

'



last but not least..... Audience, untuk kita rujuk dari mana datangnya pengunjung blog kita ni.....

'

so, aku sikit jakun la untuk keluarkan entry ini coz 1st time buka nie..... huhu gelak lah, x per, aku pon sedar diri ini masih baru, n banyak lagi yang aku kena belajar dalam blogging nie..... cuma nak kena tunggu masa yang betul2 lapang jerk baru boleh nak godeh2 blog.....


'

kalau sebelum ni aku cuma perasan statistic kat mr.nuff jerk yang jarang2 sekali aku buka..... haha, lagi sadis kan..... daftar beria, tapi jarang jenguk, patut lah mr.nuff pon jarang jenguk blog aku nie..... hehe

'

k, sekian

'

'




4 comments

April 21, 2011 at 8:24 AM

eh ada eh..eina pun jakun sama..tak perasan pun, sllu tgk statistik melalui akaun nuff...huu nak cek gak aa..ekeke...jakun sama =P

April 21, 2011 at 9:45 AM

@ mamalieyna;

hehe, same2 lah kita jakun yerk..

April 21, 2011 at 11:44 AM

kan dh kluar statement ari tuh... yg taun 1997 jerk?

eB pn baru tau psl stats nih... ahaks... jom la jakun sesamer... kiter bakor jerk ;p

April 21, 2011 at 6:04 PM

@eB ezrin;

hikhik, teringat lak usop wilcha masa ABPBH ritu.. kita bako kita bako jer

Post a Comment