^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

04 May 2010

Home » » *Majlis Bicara Lagu: Irama Melayu Mewadah Warisan Bangsa*

*Majlis Bicara Lagu: Irama Melayu Mewadah Warisan Bangsa*

N3 kali nie nmpk cam serius jerk kan? hehe

Actually, pg td aku adalah slah sorg insan terplih dr agensi aku utk libatkan diri dlm aktvt bual bicara anjuran Arkib Negara Malaysia, aku pon x tau la apsal aku laks yg terpilih pi aktvt tur.. tp aku pi jgk arr coz x sume org yg dpt pi, haha dlm rmai2 org yg keje kat Kraftangan Kalaysia nie, kami 8 org (sptutnyer 10 org) yg dpt pi.




Aktvt ni psal nak mmartbtkan lagu2 melayu dlm suasana skrg nie yg tlg ditengglami olh penyanyi2 bru yg trpngaruh ngan budaya luar mcm Indi, rock, hiphop n so on so on..




So aku sbg org zman bru nie rs trbuka mt skjp utk mghargai hasil2 seni org lama.. antara panel yg dijmput adalah YBhg Datuk Dr Ahmad Nawab, YBhg Dato' A.Rahman Hassan, YBhg Dato' Yusni Hamid n dipngerusikan oleh Prof Madya Dr Abu Hassan Hasbullah (bebudak UM tau kut, dia lecture kat sane.. rmai jgk penggiat2 seni lama yg dtg mcm Datin Orkid Abdullah, Habsah Hassan, Dato' Jamali Sadat n rmai lg..




Aku yg x brape tau psal lagu2 lame nie cm mampu dgr jerk tnpa mmberi komen pape, tkut salah laks.. (nnti kn saman kan susah).




so, kita layan gamba jer la yerk..




Ahli panel org2 lame..





Antara ttamu yg hadir... Dato' Jamali Sadat pon bg komen..





Aktvt diakhiri ngan nyanyian Dato' Yusni Hamid
(tjuk lagu aper aku x tau - sowie Dato')

So, aktvt nie la yg aku joint pg td..
xder crite yg mlibatkan Aisha tp aku nak msuk gak kat bwh nie wlupon ckit saje test....
jgn mare...

4 comments

May 4, 2010 at 3:39 PM

Hohoo..pic aisha yg kt bwh tuu alynn suker..ada pembelajaran br nanti bleh ajar alin..tp abah aisha agak seksi tau..hik hik..

May 4, 2010 at 3:59 PM

sangap tutup mulut lah

May 5, 2010 at 10:39 AM

alynnz: hehe bleh stkat nak ajar, jnji RM nyer cukup..

May 5, 2010 at 10:40 AM

fizah@usu: x sempat ttup arr moksu..

Post a Comment