^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

31.12.09

*Our 4th Anniversary Today*

2 8 orang doakan Aisha dapat adik..... amiin


We couldn't possibly have known
when we began our married life
how entwined our lives would become
in our journey as husband and wife.
With every year and each passing day
you manage to say "I Love You"
in so many different ways.
May our anniversary remind us,
as we start the year anew,
that we share a special happiness life gives to just a few.

Our love is as strong now
as it was when we said our vows.
Your handsome smile still brightens every day.
Your loving heart brings me joy and laughter.
Thank you for being a wonderful husband.
I will love you always and forever.
How do I begin to tell you
how lucky I am to have you in my life?
I'll start by saying what an honor it is for me to be your wife.
You're my best friend in the good time
sand my rock in times of sorrow.
You're the reason for sweet yesterday
sand my promise for tomorrow.
I never thought I could feel this loved
until I became your wife.
You made this year and every year
the best one of my life.
from MAMAaisha to PAPAaisha on 31.12.2009

30.12.09

*Aksi Limau*

0 8 orang doakan Aisha dapat adik..... amiin
Ms prgm Jualan Kraf SDSI 2009 ari tu, ader org smpt la mbik gmbo aksi2 limau yg aku leh kongsi ngan korg.
Hm, limau atas meja brsama bos program sdsi, c.fazil.
Wah!!! aksi bran si limau dok atas jari.... 1 jari jerk laks tur... kuikui (hasil kraftangan ND).
Huiii! kali nie limau beraksi di atas tpak tgan, dah gyat ckit kut dok atas jari lm2... hehe (hasil kraftgn photographer yg sm).
Hm, time keje ari sab2 aku bwk arr anak aku Aisha skali, biar dia knal ngan kraf2 SDSI kat malaysia yg ader.... smbil2 rhat kat dlm blik urusetia ari tur ader la mcm2 aktvt yg kami wat... hihihi tglak beso Aisha tgk ssuatu kat dpan dia... (ms nie x der aksi limau dah...)
Aku pun tgk skali arr, aper yg dia glak sgt tur... (time nie pun x der limau gak). Ha!!!..... nak tau aper yg kami tgk smpai Aisha tglak beso.....jeng! jeng! jeng!!!
ooo.. rupe2nyer Aisha swonok tgk si ND braksi ngan limau... isk isk isk, bru ku tahu, pndai gak ND nie rupenyer wat aksi2 cam ahli sarkas... ader potensi jd ahli nie... huihui
k la, sekian jerk aksi limau pd kali nie...hehe

28.12.09

*Ape Dah Jadi???*

4 8 orang doakan Aisha dapat adik..... amiin

Hm... cdih rs ati nie... crite nie dah lm dah tp jd dlm taun nie gak arr... x kire gak, aku nak kongsi gak ngan kengkwan aku yg sudi bace crite nie...Nie kira nak msuk dlm column "Kenangan Tahun 2009".
Aku ade bli umah kat JB b4 pndah ke KL nie... kat area Iskandar Malaysia... n umah tu aku dah sewakan kat 1 famly awal bln 4 2009 ari tur... tgk rupe laki2 tur mmg baik gilez... tiap kali jmpa asik pkai kupiah jerk... so kami mmg pcaye la ngan dia utk jg umah kami spnjg kami dok keje kat KL nie...
TAPI..... kami cdih sgt coz ms blik raye bln 9 ari tur, kami sj je arr konon2 nak tgk umah kami smbil mlwt penyewa nye skali n nak knal2 la kan famly diorg - mklum arr raye (sbnonye aku x pnah jmpa ngan si istri penyewa)..

TUP! TUP! bile kami smpai ke umah tue....

Hubby aku bg salam sekali, 2 kali, 3 kali... tp x bjwb. Kreta ade dpn umah tur.... tp xder org kuar - dgr tiwi bbunyi kat dlm umah (org sblh umah ckp kalu kreta ader mknenyer tuan nyer pun ader kat umah)



Aku tgk mmg xder prubhan aper yg dibuat kat umah kami... k

Kami pun pi arr blkg umah, ingat kut2 diorg x dgr kami bg slam dr dpn. Smgat kami berkobar2 nak mlwt penyewa umah kami nie...



ALAMAK!!! Tgk.... aper dah jadi??? tkjut 'gorila' kami tgk blkg umah dah jd mini utan... Aper yg diorg dah wat ngan umah kami, nak jd ptani moden ker??? tp aku tgk x der plak hasil2 yg blh di mkn... sume pkok rumput jerk, wat sakit mata aku tgk jerk... isk isk isk




Nie aper lak bbungkus2 nie...? Cek pnye cek, hubby aku tnampak la tong gas kat bwh meja (org sblh bgtau diorg msak kat luar umah)...aik!!! plik aku org msak kat luar umah, mcm knduri jerk... Tepi tgkap nu, nmpk x??... ader mesin basuh, siap paip air tjulur kluar kut tgkap lg.... Wa!!! mkin cdih lg aku, remuk redam ati aku tgk umah kami jd cam tur, kcewa sgt yg tramat sgt..... Dah jd cam umah bangla keje kilang dok dah nie....mmg x terurus lgsung, tu aku x shoot gmbo dpn umah tgantung mcm2 bnda n sgla mcm botol n tong plastik.. (aku pun x tau arr botol n tong plastik aper...cam umah nlayan yer gak..)
So, ari tur lpas kami bncg ngan famly aku, kami nekad utk kuarkan (bkn halau) penyewa tur dr umah kami. Rekod diorg mmg teruk, ngan sewa lmbt @ x bayor, umah x terurus, kami dtg x bersmbut (mcm kami ni pndtg laks), nak msuk umah sndri pun x ble n mcm2 lg yg mnyakitkan ati kami...dah la nak call pun slalu x bjwb, anta sms x bbalas... HISH!! pning kpla kami. Kami bg ms smpai ujung taun nie, tp diorg mntk postpone smpai ujung bln dpn (Jan 2010), so kami tggu je arr.... (Kalu ikut prjanjian diorg sewa 1 thn) tp kami x lrt dah nak lyan org camtu...
So...moral n pngajaran bg kami, kalu nak bg sewa kat org jgn tgk rupe n prangai bakal penyewa mcm "baik" trus stju jerk... slidik btul2....

24.12.09

* 1st BIRTHDAY AISHA *

5 8 orang doakan Aisha dapat adik..... amiin
Hmm smlm (23 Disember 2009) adalah 1st birthday anak aku Dizaaisha Umairah...


 
walaupun x der saper2 kat umah (cm aku ngan hubby jerk) kami smbut gak b'day anak aku yg pertama, hehe, first time smbut hari jadi anak....



 
Sbnonyer ni la kek impian yg aku plan nak bli utk Aisha tp x dpt arr.....coz kek nie aku tgk 4 bln lpas kat kdai lain, so x smpt nak pi kdai tu nak bli,,, hm, aku suke tul kek nie coz aku suka ngan Garfield.... hehehe tp aku akan cb dptkan gak kek nie lain kali... Insyaallah



 
Hm,,, yg ptg kami swonok sgt coz Aisha mcm xcited jerk nak tiup lilin tu... tp muncung papa aisha yg tlbih
 pnjng nak tiup gak.... aku x der time nie coz kn jd photographer..


 
Ha,, ni mama ngan papa Aisha yg ptong kek... Aisha cm pgang pisau jerk... cian Aisha smpai nak tjatuh dr pgkuan aku, tp nak mbik gmbo pnyer psal, aku pgang dia kuat2, hehe mklumla,,,, cmra klik sndri..... hehe



  
 Ni la kek 1st bday Aisha,,,, x dpt garfield's kek pun x per arr kan, jnji dpr ptong kek ari tur.... aku yg plih kek ni tau, papa cm tlong bayo jerk.... Ha, Aisha plak tlong korek krim tp kek tu pas2 trus nak msuk dlm mulut...mcm lapo sgt jerk.



.  
Hm... kami wat mjlis nie simple2 jerk... hehe jnji wat kan utk ingat hari lahir Aisha setahun yg lalu... Aku rs mcm bru smlm jerk aku deliver Aisha kat Hospital Sultan Ismail, Johor Bahru.... rupe2nye dah setahun belalu yerk....

So cayang mama Aisha, smoga jd anak yg baik tau, smoga comel n chat slalu, nnti dah beso Aisha jg mama ngan papa tau.... kami cayang Aisha... mmmuah!!!!

Hm,,, smoga taun2 akan dtg kami akn smakin bhgia n trus bhgia... Ameen